נוכח העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה, ועל מנת לשמור על בריאות הציבור ועובדי הרשות, נערכו שינויים בהסדרי קבלת קהל במשרדי הרשות. החל מיום ראשון, 9.1.2022, קבלת הקהל במשרדי הרשות, תהיה אך ורק בתחומי השירות שלא ניתן לקבלם באופן דיגיטלי ומקוון או באמצעות המענה הטלפוני ובכפוף לזימון תור אם נדרש והצגת תו ירוק בתוקף .
נזכיר כי ניתן לקבל את מרבית השירותים באופן עצמאי, באמצעות מגוון דרכי פנייה לרשות המסים, ללא צורך בהגעה למשרדי הרשות.
איך ניתן לפנות אלינו?
מייצגים מקושרים – באמצעות מערכת הפניות למשרדים.
מייצגים מקושרים במיסוי מקרקעין - באמצעות מערכת המייצגים (בנושאי תיקון חלקים, שמות, גוש חלקה)
מייצגים לא מקושרים וכלל הציבור (בכל הנושאים למעט מיסוי מקרקעין) – באמצעות מערכת פניות לקוחות (מפ"ל). ערוץ זה הוא בנוסף לשימוש ביישומים הייעודיים באינטרנט:
פתיחת תיק לעוסק פטור, הגשת בקשה להחזר מס לשכירים, תיאום מס מקוון
במיסוי מקרקעין - כלל הציבור ומייצגים לא מקושרים – באמצעות מערכת פניות באינטרנט.
לפניות למשרד רשות המסים באזור השרון באמצעות מערכת הפניות למרכז המידע.
שירות טלפוני במשרדים:
- פנייה למשרדים באמצעות נתב השיחות של רשות המסים: 9848* או 074-761-9848.בפנייה למחלקות בנושאי מס הכנסה ומע"מ - המערכת מאפשרת ללחוץ על מקש "0" לצורך קבלת מענה חוזר מעובדי המשרד.
- בנושאי מיסוי מקרקעין יינתן מענה טלפוני במחלקות המשרדים, על פי המפורט שלהלן;
משרד |
מחלקת גבייה
ימים ב', ד' ו-ה'
בשעות 8:30 עד 13:00 |
מחלקת שומה
ימים ב' ו-ד'
בשעות 8:30 עד 13:00 |
מרכז |
074-7614873 |
074-7614864 |
074-7614876 |
074-7614862 |
ירושלים |
074-7613871 |
074-7613776 |
074-7613764 |
074-7613758 |
חיפה |
074-7615208 |
074-7615219 |
074-7615210 |
074-7615213 |
תל-אביב |
074-7616485 |
074-7616474 |
074-7616487 |
074-7616475 |
חדרה |
074-7613982 |
074-7613980 |
|
074-7613964 |
טבריה |
074-7616108 |
074-7616096 |
נצרת |
074-7615566 |
074-7615540 |
074-7615549 |
074-7615543 |
נתניה |
074-7616814 |
074-7616822 |
074-7616839 |
רחובות |
074-7616163 |
074-7616170 |
באר-שבע |
074-7614245 |
074-7614252 |
חזרה לראש הדף
- המענה הטלפוני יינתן בטלפונים הבאים: 4954* או 02-5656400 בימים ראשון עד חמישי, בשעות 08:15 עד 15:45.
ניתן לפנות בנושאים הבאים, כמפורט:
חזרה לראש הדף
שירות פרונטאלי בשעות קבלת קהל במשרדים
על מנת לשמור על בריאות הציבור ובריאות העובדים, קבלת קהל במשרדים תתאפשר בנושאים ובמועדים המפורטים בהמשך ובכפוף לזימון תור כשנדרש והצגת "תו ירוק" בתוקף. לקוחות ללא תו ירוק ולקוחות שלא זימנו תור כנדרש מראש יניחו את בקשתם עם כל פרטי ההתקשרות בתיבת שירות.
במשרדי מס הכנסה:
בימי שני, רביעי וחמישי: 8:30 עד 13:00
ובימי שני ורביעי גם בשעות אחר הצהריים בשעות: 15:00 עד 18:00
בעמדות מש"מ במשרדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין:
מסירת מסמכים ומידע כללי
בימי ראשון עד חמישי: 08:30 עד 13:00.
בימי ראשון, שני ורביעי גם בשעות אחר הצהריים: 15:00 עד 18:00
במשרדי מש"מ אזוריים בראשל"צ, אשדוד, ראש העין, בית שמש, כרמיאל ואום אל פאחם:
מסירת מסמכים וטיפול בכל הנושאים בהם ניתן שירות בחוליה תיאומי מס והחזרי מס במשרדי מס הכנסה.
בימי ראשון, שני, רביעי וחמישי: 08:30 עד 13:00.
בימי ראשון, שני ורביעי גם בשעות אחר הצהריים: 15:00 עד 18:00
תחומי השירות במשרדי מס הכנסה:
שם המחלקה |
סוג השירות |
אופן מתן השירות |
הנהלה |
שימועים על קודי 8 |
על פי הזמנה מראש בלבד |
שומה |
דיוני שומה |
על פי זימון מראש בלבד |
שימוע על קוד 2 |
על פי הזמנה מראש בלבד |
שירו"ת |
מסירת דוחות/ קבלת מסמכים |
בשעות קבלת קהל |
פתיחת תיקים |
מייצגים מקושרים - במערכת "מפתח" בלבד.
נישומים ומייצגים לא מקושרים
עוסקים פטורים - רק במערכת המקוונת לפתיחת תיק ל- עוסקים פטורים.
עוסקים מורשים - בשעות קבלת קהל |
חוליה מרכזית |
תיקוני שומה במקרים בהם קיים עיקול
בקשות שונות כגון: אישורי ניכוי במקור, אורכות וכדומה |
בשעות קבלת קהל
הגשת הבקשה ב- מפ"ל או במערכת פניות מייצגים |
חוליה 17 |
תיאומי מס
אישור למשיכת פיצויים, קופות גמל, קיבועי זכויות |
עריכת תיאום מס באינטרנט . או למסור בקשה לתיאום מס עם כל פרטי ההתקשרות בתיבות שירות ייעודיות במשרדים.
כלל הציבור - פנייה ב-מפ"ל או בשעות קבלת קהל רק ב- זימון תור במערכת לזימון תורים מראש לבעלי "תו ירוק" בתוקף.
מייצגים - במערכת פניות מייצגים |
טיפול והפנייה לוועדות רפואיות על פי סעיף 9(5)
בקשות להחזרי מס לשכירים |
פנייה ב-מפ"ל או זימון תור במערכת לזימון תורים מראש למי שיש לו "תו ירוק" בתוקף.
ניתן להגיש באופן עצמאי באינטרנט- לשנות המס 2019-2020 או הגשה ב- מפ"ל לשנות המס 2016-2018 |
גבייה |
בקשות לאישור פריסת תשלומים ובקשות להקלות וטיפול בעיקולים |
בקשות לאישור פריסת תשלומים ובקשות להקלות יוגשו ב-מפ"ל או במערכת הפניות למייצגים.
ביצוע הסדרי חוב יבוצעו במשרד בתיאום מראש או בשעות קבלת קהל |
הקטנת מקדמות לנישומים לא מיוצגים
קבלת שובר לתשלום קנס מנהלי |
פנייה ב-מפ"ל או בשעות קבלת קהל. |
ניהול ספרים |
זימון נישומים לביקורת ובירור |
על פי הזמנה מראש |
מרכז מודיעין |
זימון נישומים לבירור, קבלת מידע |
על פי הזמנה מראש |
במשרדי מיסוי מקרקעין :
במחלקת הגבייה בלבד בימי שני ורביעי: 08:30 עד 13:00 וגם 15:00 עד 18:00 רק לאחר זימון תור והצגת "תו ירוק" בתוקף.
תחומי השירות במשרדי מיסוי מקרקעין:
טיפול בשומות |
בשומה "פתוחה" ניתן להעביר פנייה למפקח המטפל בתיק, באמצעות מערכת המייצגים.
פנייה למרכז המידע של מיסוי מקרקעין באמצעות מערכת פניות באינטרנט
פנייה בטלפון בימים שני ורביעי בשעות 08:30 עד 13:00, למספרי הטלפון לפי הטבלה מעלה. |
דיונים מתואמים בשומות ובהשגות |
קיימת עדיפות לביצוע דיונים בשומות ובהשגות באמצעות שיחת וידאו או בשיחה טלפונית בשעות קבלת קהל. |
בנושאי עיקולים, והסדרי תשלום |
בשעות קבלת קהל המפורטות מעלה רק עם זימון תור במערכת לזימון תורים מראש למי שיש לו "תו ירוק" בתוקף.
או באמצעות מערכת פניות מהאינטרנט |
במשרדי מע"מ:
בימי שני, רביעי וחמישי: 08:30 עד 13:00
בימי שני ורביעי גם בשעות אחר הצהריים: 15:00 עד 18:00 .
תחומי השירות במע"מ:
סוג השירות |
אופן מתן השירות |
ביצוע הסדר תשלומי דוחות וחובות, טיפול בעיקולים |
בקשות לאישור פריסת תשלומים ובקשות להקלות יוגשו ב-מפ"ל או במערכת הפניות למייצגים.
ביצוע ההסדר לפריסת התשלומים שאושר וטיפול בעיקולים דחופים יבוצעו במשרד בתיאום מראש או בשעות קבלת קהל רק עם זימון תור במערכת לזימון תורים מראש |
קבלת חשבוניות אוטונומיה |
הזמנת חשבוניות - ב-מפ"ל או במערכת הפניות למייצגים.
קבלת החשבוניות שהוזמנו – הגעה למשרד בתיאום מראש, או בשעות קבלת קהל רק עם זימון תור במערכת לזימון תורים מראש |
פתיחת תיקים שלא באמצעות מייצגים |
מייצגים מקושרים - במערכת "מפתח" בלבד.
נישומים ומייצגים לא מקושרים:
עוסקים פטורים - רק במערכת המקוונת.
עוסקים מורשים - בשעות קבלת קהל רק עם זימון תור במערכת לזימון תורים מראש |
דיוני שומה השגה ושימועים |
על פי תיאום מראש |
מסירת חומר חשבונאי |
על פי תיאום מראש |
חריגות בדיווח מפורט |
באופן מקוון בלבד |
טיפול בהחזרים |
באופן מקוון בלבד |